Van twijfel naar verwondering. Kalfire had intern al veel werk verricht: grondig onderzoek, een technisch sterk product, en een heldere briefing. Wij haakten aan op het moment dat de vertaalslag naar strategie, verhaal en beleving gemaakt moest worden. En dat begon bij het begin: de ervaring. Toen wij de haard voor het eerst zagen, voelden we het zelf: eerst twijfel.. en toen verwondering. Dat gevoel werd het uitgangspunt voor de hele campagne. We ontwikkelden samen met Kalfire de naam van het product: E-one. De pay-off: Zero Emission, Endless Possibilities. En de kernbelofte: You Have to See It to Believe It.
Binnen de E-one campagne ontwikkelden we een volledige identiteit met logo, typografie en stijl en een contentstrategie inclusief communicatiemiddelen op maat. Omdat dealers een cruciale rol speelden in het succes werd er veel geïnvesteerd in hun ervaring. Zo ontwikkelden we materialen, presentaties en ondersteuning voor de dealerdag die het product letterlijk tot leven bracht.
Een extra bijzonder onderdeel van de campagne van de 3D teaserfilm: een cinematografische reis door de haard zelf. De film werd volledig geregisseerd door ons eigen team, zodat animatie, film en grafische lagen op elkaar aansloten.
Met guerrilla-acties en ruimtelijke installaties brachten we de belofte van de E-one naar de leefwereld van eindgebruikers en werd de campagne fysiek geladen. Zo ontstond directe interactie en ook directe impact.
Alles kwam samen tot een succesvolle campagne van een jaar lang waarin de E-one met enthousiasme werd ontvangen door zowel consumenten als het vakgebied.