Nadat de Technische Dag een tijd lang een event was met de insteek om alleen technische kennis te delen, ontstond er een behoefte binnen Alliander om dit een event te maken waar ook andere thema’s besproken konden worden zoals problemen binnen de organisatie, cultuurontwikkeling en verbinding. Een moment om samen innovaties te bespreken, de markt te analyseren en plannen te maken.
We begonnen met een eigen identiteit. Een logo werd uitgebreid een complete visuele identiteit werd gevormd. De Technische Dag stond nu op zichzelf, was herkenbaar en zorgde voor een experience.
Vervolgens zochten we manieren om de juiste mensen bij het event te krijgen. Hiervoor verkenden we fysieke wegen, digitale wegen, zoals teasers, uitnodigingen en pre-event content, maar ook virtuele wegen, zoals een livestream tijdens het event. Dit laatste bleek een extra laag van waarde te hebben in tijden dat niemand fysiek naar het event mocht komen.
Tijdens de Technische Dag verzorgden we ook alle digitale en fysieke content, zoals speaker announcements, bumpers, openingsfilms, zaalvisuals, branding en live verslaggeving met video, fotografie en tekst.
Ook dachten we actief mee over manier om de deelnemers te activeren en ontwikkelden we hiervoor interactieve elementen waaronder een event-app met live info en challenges, een interactieve ‘marktplaats’ waar bezoekers werden uitgedaagd om in beweging te komen en met elkaar in gesprek te gaan en games die het programma speels en betrokken maakten.
De Technische Dag groeide in zes jaar tijd uit tot een herkenbaar, geliefd intern merk. Een dag die niet alleen ging over techniek, maar over verbinding, trots en vooruitgang. Een dag die voor veel medewerkers voelde als het grootste event van het jaar, een event dat elk jaar groter werd en steeds meer innovaties verkende.
Wat begon als een jaarlijkse informatiedag, werd een ervaring met impact. We zijn trots dat we zes edities lang mochten bijdragen aan een dag die voor zoveel mensen iets is gaan betekenen.